poniedziałek, 10 marca 2014
Ulubione książki kobiet
Zbliżający się Dzień Kobiet, który przypada w trakcie Światowego Tygodnia E-książki, to dobra okazja, aby sprawdzić, jakie zwyczaje zakupowe mają e-czytelniczki i po jaką literaturę najchętniej sięgają w wersji cyfrowej. Firma Virtualo, największy dystrybutor e-booków analizując zachowania klientów w wirtualnej księgarni poczyniła ciekawe obserwacje dotyczące płci pięknej.
Jak wynika z danych sklepu Virtualo.pl ponad 58% użytkowników stanowią kobiety. Panie jednak mimo niewielkiej przewagi kupują praktycznie tyle samo e-książek co mężczyźni, gdyż to oni częściej decydują się na dokonanie zakupu. Podstawową cechą, która różni jednak kobiety i mężczyzn przy wydawaniu pieniędzy jest odpowiedzialność, co również jest widoczne w badaniu „Polki same o sobie” przeprowadzonym przez agencję Garden of Words i Dom Badawczy Maison. Mimo przyjętego stereotypu okazuje się, iż to kobiety w Polsce kupują bardziej rozważnie niż mężczyźni, potrafią więcej zaoszczędzić, wiele z nich podchodzi bardzo praktycznie do zakupów i szuka okazji. Potwierdzeniem tego wniosku może być fakt, iż jak wynika z analizy zachowań użytkowników sklepu Virtualo.pl kobiety 1,5 krotnie częściej pobierają bezpłatny kontent w wirtualnej księgarni dystrybutora. Co ciekawe, to również płeć piękna odwiedza częściej sekcje z promocjami e-książkowymi, które ze względu na tematykę zostały przygotowane bardziej z myślą o mężczyznach.
Jak wynika z obserwacji zachowań klientów internetowej księgarni Virtualo, kobiety również dwukrotnie częściej czytają sekcję „pomoc”, co może być podyktowane potrzebą weryfikacji przebiegu procesu realizacji zamówienia przed dokonaniem zakupu. Wiedza o sposobie funkcjonowania e-sklepu wpisuje się w odpowiedzialność dokonywania zakupów i poprawienie własnego komfortu kupowania, na co kobiety zwracają dużą uwagę.
Ulubiona literatura kobieca w wersji cyfrowej
Możliwość pobierania w księgarni Virtualo.pl darmowego kontentu w postaci klasyki powoduje, iż kobiety chętnie wykorzystują tę możliwość, ale również w kategorii e- książek odpłatnych literatura piękna jak wynika z analizy profilu Klientów jest domeną zakupową kobiet. Bestsellerami jak wskazują dane sprzedażowe Virtualo, są tytuły wpisujące się w popularny trend książki kobieciej, w której dominuje literatura piękna oraz erotyka. Dużym zainteresowaniem cieszą się również romanse. Dane sprzedażowe internetowej księgarni dystrybutora pokazują również, iż płeć piękna tak samo jak mężyczyźni chętnie sięga w wersji elektronicznej po kryminały.
Czytnik i tablet, przydatny gadżet w kobiecej torebce
W dobie dynamicznego rozwoju nowych technologii i aktywności zawodowej kobiet zmienia się podejście do książki i sposobu lektury. E-booki zyskują coraz więcej fanów, również wśród płci pięknej, która chętnie sięga po wirtualne książki. W komunikacji miejskiej i innych miejscach publicznych coraz częściej widać osoby pogrążone w lekturze na swoich elektronicznych czytnikach. Czytnik stał się niezastąpionym towarzyszem, bez którego niektórzy nie wyobrażają sobie wyjścia z domu, a który również coraz częściej można znaleźć się w damskiej torebce. E-czytanie staje się coraz bardziej popularne. Do głównych zalet książki elektronicznej, które wymieniają kobiety należy zaliczyć: mobilność, wygodę kupowania i przystępne ceny.
Damy literatury kobiecej w cyfrowym wydaniu
Płeć piękna nie tylko kupuje i czyta wirtualne książki, ale również aktywnie tworzy literaturę XXI wieku, którą można czytać w wersji cyfrowej. Listę aktualnie najbardziej popularnych autorek e-książek otwiera Joanna Bator, laureatka nagrody literackiej Nike 2013 za powieść „Ciemno, prawie noc”. Wśród najbardziej popularnych dam literatury tworzonej przez kobiety, dostępnej w postaci książek elektronicznych znajdziemy również: Alice Munro, Camilę Laeckberg, Sylwię Day, Tess Gerritssen, Monikę Szwaję, Suzanne Collins, Magdalenę Witkiewicz, Katarzynę Michalak, EL James, Małgorzatę Gutowską-Adamczyk oraz podróżniczkę - Beatę Pawlikowską.
Świętując najbliższy Dzień Kobiet przypadający w światowym tygodniu e-książki, Virtualo wraz z wydawnictwem Burda Publishing Polska przygotowało dedykowany paniom upominek w formie e-booka. W dniu 08.03.2013 od rana do 23:59 na stronie księgarni Virtualo.pl będzie można bezpłatnie pobrać e-książkę Beaty Pawlikowskiej „Blondynka w Meksyku”. Książka będzie dostępna w wersji cyfrowej - formaty EPUB i MOBI na Kindle w multiformacie, wystarczy dodać ją do koszyka i "zakupić za 0zł". Z kolei 12 marca odbędzie się premiera nowego tytułu Beaty Pawlikowskiej "Jestem Bogiem podświadomości". Najnowsza książka podróżniczki to kontynuacją cyklu o szczęściu, zarządzaniu sobą i podświadomości, która ukaże się nakładem Wydawnictwa Burda, bardzo aktywnego podmiotu na rynku e-booków, biorącego udział w wielu akcjach promujących e-czytelnictwo.
Zarówno badanie „Same Polki o sobie” jak również obserwacje zachowań klientek e-księgarni Virtualo.pl pokazuje, że współczesna Polka zmienia się, przechodząc proces transformacji od bardziej tradycyjnych ról społecznych do Polki nowoczesnej, świadomej swoich potrzeb. Współczesna kobieta chce również znaleźć chwilę dla siebie i korzystając z nowoczesnych technologii pogrążyć się w e-lekturze ulubionych książek.
źródło: informacja prasowa
Etykiety:
8 marca,
8 marzec,
cyfrowa książka,
Dzień kobiet,
International Women's Day,
kobiety,
książki,
podarek,
podarunek,
prezent na dzień kobiet,
prezenty,
Święto kobiet,
ulubione książki kobiet,
upominki
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz